Tuesday, June 26, 2007

瑞士行程表


這兩天看到我很喜歡的一個旅遊記者,黃麗如在介紹瑞士的文章,讓我想起98年去瑞士的點滴,那真的是所謂"人間仙境",處處是風景,是個適合自住旅行的地方,雖然消費高了一些。很高興我是再年輕時就去走過一次,也許在未來我還會想回去看看吧!

腦袋裡先整理一下我那二個星期的行程,之後有時間再慢慢回憶那美麗的旅行了!

Aug 12th
TPE---BKK (TG635)
20:40~23:20

Aug 13th
BKK--Zurich (TG....)
Zurich--Lucerne--Rhein Fall(the largest waterfall in Europe)

Aug 14th
Schaffhousen -- Winterthur

Aug 15th
Winterthur--Stein am Rhein--St. Moritz

Aug 16th
Bernini Express (to the boarder of Italy)
back to St. Moritz

Aug 17th
Glacier Express
St. Moritz to Zermatt (8 hrs ride)


Aug 18th
take cable car to view the scenery of Mt.Motterhorm
hiking back to Zermatt and have shopping in Zermatt

Aug 19th
Zermatt--Interlanken--Grandwald


Aug 20th
take the early Jungfraubahnen to Mt. Jungfrau
Hiking round Jungfrau area, feasted on beautiful scene
Buyig souvenir (watch, camping kits....)

Aug 21st
take cruise to visit some small towns around Interlaken

Aug 22nd
Grandwald---Geneva--Motreux


Aug 23rd
Castle of Chillon Montreux
Montreux--Bern (Visit the fine art Gallery and zoo in Bern)

Aug 24th
final shopping in Bern
Take tain from Bern to Zurich
fly back to Bangkok (6 hrs delay for our flight)

Aug 25
Bangkok to Taipei
arrive Taipei is nearly midnight.

Aug 26th
fly back to Tainan
(have one more day off)

7 comments:

Anonymous said...

還在想

暑假要去歐洲的那裏~
本來想去布拉格
看到ruth這篇文章
瑞士好像也不錯

Ruth said...

TO:小藍

我想推鑒你去匈牙利
基本上消費水平還沒上漲到不可忍受的地步
難得可以享受亞洲消費
歐洲風光的地方

當然布拉格、瑞士也都各有風情
還是看你旅遊得主題決定吧

Anonymous said...

匈牙利嗎
我暑假要跟團去布拉格
10天團費要10萬5000
我覺的有點貴
真希望跟妳一樣自己去旅行
可是我自己一個人其實會怕

好像沒有純匈的團

Anonymous said...

ruth
我想請教妳
妳給我的那三個團體
妳有參加過嗎
很好的建議
謝謝喔

Ruth said...

小藍
那三個團體我都跟過
跟4D最熟悉
不過他們的團很熱門
你看需不需要我幫忙
不過得看你的時間安排啦

Anonymous said...

RUTH
本來我想去布拉格
也想去法國
不過團和時間都不能配合
今天看到西班牙和葡的團
有點心動
不過這個西葡行程要17天
最近唸書唸的身體點壞了
不知體力行不行

Ruth said...

小藍
基本上我不會很推薦你在這時間去西葡
因為真的很熱
比較起來冬天也許還是個比較好的選擇
你看看是否還有你愛的地方
我想17天旅行該在最適合時間去
否則你會沒有玩的興味
再考慮一下吧